Jízda

Výkon 127 je opravdu malý. Se 45 koňmi je auto docela živé tak do 50 km/h. A to jen když v autě jedu sám. Pak už rychlost narůstá jen hodně pomalu. Na stovku se dostane odhadem tak za 3 dny. Zábava se v něm ale dá užít i v rámci povolených rychlostních limitů, beze strachu o řidičák.

Auto má 750 kg, takže stačí když trochu fouká vítr, nebo kolem projede kamion a lítá ze strany na stranu. Maximální vyzkoušená rychlost je přes 140 km/h (tachometrových) a vím, že s Fiatem už nikdy více tak rychle nepojedu. Opravdu jsem se bál. Pohodlná cestovní rychlost je okolo 90 km/h, krátkodobě se dá zrychlit i ke 120. Není ale slyšet vlastního slova a chce to dost odvahy. Jednou jsem si troufl s Fiatem i na okruh. A skoro jsem tam předjel BMW 3. :-) Po těch 10 minutách, co trvala jedna jízda, mi ho ale bylo líto a už jsem ho dál netrápil. Video z okruhu hledejte na stránce videí. Co nesmím zapomenout je zvuk. Tak malý motor ve vyšších otáčkách dokáže udělat pěkný kravál. Po cestě od motoru je jen jeden tlumič, takže zvuku toho moc v cestě nestojí. Občas říkám, že zní jako poloviční Ferrari. V Letenském tunelu, po cestě do práce, si vždy otevřu okénka, dám za dvě a plný plyn… I ráno, s pracovním dnem před sebou, mi to zaručeně dokáže vykouzlit úsměv na tváři.

Převodovka má 4 rychlosti, které se občas musí trochu hledat. Řadící páka má dlouhé a ne moc přesné dráhy. Při řazení na trojku se někdy také ozvou zuby, ale naučil jsem se při řazení dávat meziplyn, se kterým je pak řazení pěkně hladké.

Podvozek je překvapivě pohodlný a s českými silnicemi se vyrovnává opravdu dobře. Částečně za to můžou pneumatiky s vyšším profilem 155/70 R13 na mnohapaprskových hliníkových kolech. Vepředu jsou klasické tlumiče a vinutá pera. Vzadu jsou tlumiče v kombinaci s listovým perem, které má ale svá nejlepší léta dávno za sebou. Musel jsem tedy na zadní tlumiče dát větší dorazy, aby při propružení nedrhnula kola o blatníky. Při přejížděný příčných prahů teď zadek skáče jako splašený, ale na běžné silnici to nijak nevadí. Brzdy jsou bez posilovače, takže i když se na to musí občas trochu víc dupnout, dají se nádherně dávkovat. Při horším zacházení vadnou brzy, ale jinak se zastavením tak lehkého auta problém žádný nemají. A destičky jsou dokonce levnější, než na Favorita.

Shrnuto a podtrženo - Je to Ital se vším všudy. To auto má charakter jako málo jiných, které jsem řídil. Navíc, protože je to opravdu malé auto, vejde se skoro všude. S parkováním v Praze jsem nikdy neměl větší problém. A díky tomu, jak vypadá mi většina řidičů odpustí i občasné drzosti. Má i své neduhy a každou chvíli se něco rozbije. I přes občasné problémy bych ho ale za nic nevyměnil.

Výbava

Volant, pedály, řadící páka, ruční brzda, pár tlačítek, páček, sedačky, bezpečnostní pásy jen na předních 2 sedadlech a moderní rádio. To je vše, co v autě najdete. 127 má stále ještě původní koženkové sedačky. Teprve po 34 letech se na nich začínají objevovat malé trhliny, takže jejich renovace bude na pořadu až někdy v budoucnu. Na černé palubní desce je několik nejdůležitějších tlačítek a páček pro světla, stěrače a ovládání ventilace. A to je vše. Potřebujete snad k řízení něco jiného? Já ne.

reklama

FB & Twitter: